تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ حسن 

باسلام وادب خدمت استادعزيز

بنده ازشاگردان شماهستم وروحيه تحقيق وشجاعت علمي شماتاثيرعالي برمن گذاشته است ازاينكه فضاي بحثهاي علوم قراني راداغ كرده ايدوهمه رامجبوربه تحقيق نموده ايدتشکر اين روحيه شماونحوه کلاسداري عاليست چراکه دانشگاه سرکوچه که نيست بلکه محل تحقيق وبررسي است وهمه بايددرآن به تبادل نظرونقدوبررسي بپردازند-استادخيلي ارادتمنديم -ح -د

پاسخ

سلام عليكم. از لطف شما ممنونم. آقايان نمي دانند، در كلاس هاي فوق ليسانس دانشجويان فاضلي چون شما هستند كه در دروس حوزوي هم موفق اند. سپاسگزار شما نكونام
+ دانشجو 
با سلام و احترام
بسيار دردناک بود!
نمونه مشابهي را در اين وبلاگ ببينيد:
http://mahdimm1360.blogfa.com/
ماجراي نپذيرفتن دکتر ... به عنوان استاد مشاور بنده در دوره ارشد نيز حتما يادتان هست! اين بار دانشکده ... سنگ اندازي کرده است! جرم ايشان دگر انديشي و افکار انحرافي است!!!
گاهي اوقات به سرم مي زند از ايران بروم.
گاهي نيز تمام انگيزه خود براي کار علمي را از دست مي دهم.
بي تعارف عرض مي کنم اگر استاداني مانند شما و دکتر ... نبودند هيچ انگيزه اي برايم نمي ماند!
توفيقاتتان روز افزون
ارادتمند
پاسخ

سلام عليكم. اتهام افكار انحرافي براي هر نوانديشي جفايي بزرگ به دانش و پژوهش و اهل آن است. اميد است، با سفارش هاي مقام معظم رهبري و اهتمام شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نوانديشي و توليد دانش بهاي لازم داده شود. سپاسگزار شما نكونام
+ دانشجو 

سلام استاد خسته نباشيد
بسيار جالب و البته غم انگيز بود.
باعث افتخار است که هنوز هم در چنين فضايي اساتيدي هر چند انگشت شمار مانند شما وجود دارند که از حيثيت علمي و اجتماعي خود براي دفاع از تلاش يک دانشجو و براي دفاع از آزاد انديشي دلسوزانه مايه مي گذارند.
بايد عرض کنم که چنين برخورد هايي گرچه براي شخص بنده بسيار ناراحت کننده است اما با وجود برخوردهايي بسيار شديدتر از اين در فضاي اجتماعي حال حاضر ، براي بنده عادي مي باشد و در واقع اگر غير از اين بود جاي تعجب داشت.چرا که نخبگان علمي و مذهبي ما نيز ديگر باعث افتخار و يا حتي اعتماد نيستند و آزاد انديشي علمي فقط صرف يک ادعا ست چه رسد به آزادي بيان يا آزادي قلم؟!
به هر حال همانطور که عرض کردم براي بنده باعث افتخار است که راهنماي پايان نامه ام استادي باشد با جسارت علمي شما که همراه با تسلط کافي به مسائل قرآني و ديني مي باشيد و مهمتر اينکه شما را فردي با تقوا و با اخلاق مي دانم.

پاسخ

سلام عليكم. از لطف شما ممنونم. اميدوارم روز به روز فضاي پژوهش و نقد و نظريه پردازي و نوآوري سالم تر و پر طراوت تر شود. با تشكر
+ سجاد 

سلام استاد

مطلب بسيار جالب توجهي بود. گرچه اينگونه برخورد ها در فضاي اجتماعي حاضر بسيار فراوان و عادي مي باشد اما هنوز انتظار بيبشتري از مجامع علمي و فرهنگي و خصوصا در سطح تحصيلات تكميلي و آن هم در محيطي مذهبي كه ادعاي با تقوايي و گناه بودن سوء ظن و تهمت را دارند مي رود.

به اميد‏آنكه تعداد اساتيدي مثل شما كه جسارت علمي داشته و از تلاش هاي علمي و آزاد انديشي دانشجويان بدون واهمه و فقط براي كسب رضاي خدا دفاع مي كنند بيشتر شود!

و واي برآناني كه با ايجاد چنين چالش هايي راه را بر كسب معارف ديني و دست يابي به حقيقت كه خواست پروردگار نيز هست مي بندند.

پاسخ

سلام عليكم. از لطف شما ممنونم.
+ محمد حسين 

با سلام خدمت استاد بزرگوار

حضور در کلاس ها ي شما وشور ونشاط علمي که درکلاس وجود دارد باعث شده که ما هم از درس لذت ببريم وهمه بيشتر به فکر تحقيق باشيم شايد درگذشته هر حرفي را به ما مي زدند قبول مي کرديم ولي حالا با ديدي نقادانه به مسائل نگاه مي کنيم ومن اين را از برکات کلاس شما مي دانم شما بايد اين روش خود را ادامه بدهيد درست است ما با نظرات شما با ديد نقادانه نگاه مي كنيم ولي همين مطرح شدن اين نظرات ونقد صحيح آنها يكي از راههاي تدريس است

البته من اين را توهين به دانشجويان ارشد ودكتري مي دانم كه دايه مهربان تراز مادر پيدا كرده اند وبراي آنها خودسرانه تصميم مي گيرند

در نهايت از زحمات شما استادبزرگوار كمال تشكر را دارم

پاسخ

سلام عليكم. از لطف شما ممنونم.
+ زهرا 

به نام خدا

به عرض سلام و احترام خدمت آقاي دکتر نکونام

شما به آن چه مشکل همه اين مردم با حاکمان است اشاره کرديد

حاکمان عاقلان را برنمي تابند، افرادي را مي خواهند كه به جاي فكر كردن تقليد كنند

عقل باعث مي شود منكراتي را كه آن ها اشاعه مي دهند بشناسيد

عاقلان زور و ظلم را تاب نمي آورند

و البته هيچ حكومتي اين را نمي پسندد

چرا صفويه ملاصدرا را تبعيد كردند و اخباريون شيخ شهر بودند و مقام ومنزلت داشتند؟

ولي بدانيد كه در همه دانشگاهيان و امثال من كه افتخار دانشجو بدون در علوم قرآن را دارم از اخباري گري و تقليد دوري مي كنيم و به داشتن اساتيدي در دانشگاه ها همچون شما هر چند توفيق در محضرتان بودن را نداشتيم افتخار مي كنيم.

پرتوان باشيد

پاسخ

سلام عليكم. مشكلي كه گزارش شد، مربوط به يك محفل علمي است. اميد است با اهتمامي كه شوراي انقلاب فرهنگي و حلقه هاي كرسي هاي نظريه پردازي، نوآوري و نقد معمول مي كنند، فرهنگ آزادانديشي و گسترش مرز دانش فرهنگ سازي و نهادينه شود.