درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ hoora 
سلام
اگر نماز در ابتداي بعثت همين نمازي است که ما الان ميخوانيم، لذا بايد بعد از حمد يک «سوره کامل» از سور قرآن را ميخواندند.
1. تا دو ماه بعد از مبعث سوره اي نازل نشده.
2. تا رحلت پيامبر و خاتمه نزول قرآن مشخص نبوده که کدام سوره کامل است و کدام سوره بعدا تکميل ميشود.
پاسخ

سلام. 1. بي ترديد نماز از ابتداي بعثت تا پايان رسالت پيامبر(ص) تغييراتي يافته است؛ اما به لحاظ شکل که مشتمل بر رکوع و سجود و قيام و قعود و ذکر باشد، هيچ تفاوتي حتي با قبل از بعثت نداشته است. نماز حضرت ابراهيم هم همين گونه بوده است. 2. با توجه به اين که پيامبر پيش از بعثت هم مثل ساير حنفا نماز مي خوانده، نماز او در آن دوران بدون سوره حمد بوده و با توجه به اين که سوره علق نماز پيامبر را گزارش مي کند و اين اولين سوره بعد از سوره حمد است، بنابراين نماز پيامبر در آغاز فقط با سوره حمد بوده و نه هيچ سوره اي ديگر. 3. سوره حمد به واقع متن نماز تعليمي جبرئيل به پيامبر در روز اول بعثت بوده و جزو قرآن به شمار نمي آيد؛ لذا بايد گفت که قرآن از سوره علق به بعد است و در قرآن تصريح شده است که قرآن در شب قدر ماه رمضان نازل شده و اين با 27 رجب که پيامبر مبعوث شده، دو ماه فاصله دارد؛ لذا بايد گفت که تا دو ماه بعد از بعثت قرآن نازل نشده بود. 4. طبق روايات بسمله هر سوره اي اگر تدريجي النزول بوده، تا تکميل نمي شده، سوره ديگري نازل نمي گرديده است؛ لذا اين که سوره ها تا زمان رحلت پيامبر کامل نشده باشد، نادرست است.
+ محمد زماني 
سلام من جوابمو توي يه سايت ديگه گرفتم که لينکش رو در ادامه ميذارم. ولي دليل کساني که معتقد به نزول دفعي اند اينه که قرآن بر قلب پيامبر نازل شده نه بر عرب جاهلي ولي در هر صورت خيلي تفاوت نميکنه که کل قرآن نازل شده باشه يا يه سوره. در هر حا قرآن در شب قدر نازل شده و ارزش آن را صد چندان مي کند.
پاسخ

سلام عليكم. چند نكته در پاسخ: 1. به هر حال، دليل صريحي بر نزول دفعي قرآن وجود ندارد. 2. در روايات هم آمده است كه قرآن بر آسمان دنيا نزول دفعي داشته، نه قلب پيامبر. 3. آنان كه به نزول دفعي قرآن قائل اند، مي گويند:‏ كل قرآن نزول دفعي داشته، نه يك يا چند سوره. 4. قرآن به زبان عرب عصر نزول نازل شده است و لذا بايد معناي قرآن و نزول همان چيزي باشد كه آنان مي فهميدند. آنان هم از قرآن همان را ديده بودند كه پيامبر(ص) به تدريج بر آنان مي خوانده است؛‏ نه آنچه را كه فقط بر قلب پيامبر نازل شده و هيچ كس ديگر از آن خبر ندارد. به اين ترتيب بايد مراد از نزول قرآن در شب قدر يا ماه رمضان که در قرآن از آن سخن رفته، اولي سوره اي باشد که بر پيامبر نازل شده است؛ نه همه قرآن؛ چون همه قرآن در شب قدر و ماه رمضان نازل نشده است. موفق باشيد.
+ محمد 
سلام تا اونجايي که من شنيدم نزول قرآن به دو صورت دفعي و تدريجي بوده که در زمان بعثت و وقتي پيامبر در مکه يا مدينه بوده قرآن به صورت تدريجي نازل ميشده و در شب قدر قرآن به صورت دفعي يعني يک مرتبه و به صورت کامل نازل شده حالا درسته يا نه نميدونم. شما بگيد!
پاسخ

سلام عليكم. به نظر من قرآن نزول دفعي نداشته است و ادله كساني كه قائل به نزول دفعي قرآن است، معتبر نيست. مستندات آنان مجمل است و مجمل هم حجت و اعتبار ندارد. قرآن خطاب به عرب عصر نزول نازل شده است. آنها چه تصوري مي توانستند از كل قرآن داشته باشند؛ در حالي كه هنوز كل قرآن نازل نشده بود؟ اگر كل قرآن يكباره نازل شده بود، چه نيازي به نزول تدريجي آن بوده است؟