تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ محمدي 

باسلام.استادمن دانشجوي ارشدرشته نهج البلاغه هستم موضوع پايان نامه ام «امنيت ملي ازديدگاه نهج البلاغه» هست،خواستم سوال کنم باتوجه به اينکه مدرک کارشناسي از حوزه دارم و مشغول به تحصيل در رشته تفسيرو علوم قرآن سطح3حوزه دارم آيا از پس اين موضوع برمي آيم؟و نظر و راهنمايي شما در اين موردچيست؟
پاسخ

به نام خدا و با سلام. به باور من دانشجوي ارشد نظر به اين که تجربه تحقيق ندارد، بايد يک موضوع سر راستي بگيرد. موضوع شما پيچيدگي هايي دارد. از جمله اين که نه موضوع امنيت ملي چارچوب روشني دارد و نه مشخص است که سراغ چه آياتي برويد.
+ سعيد بقري 
سلام بنده دانشجوي ارشد علوم قرآن و حديث دانشگاه تهران هستم و تقاضاي عضويت در سايت را دارم لطفا بپذيريد.
ممنون و متشکر
پاسخ

سلام اقدام شد
+ احمد 
استاد محترم
با سلام
من يک سوال روش تحقيقي دارم
اميدوارم که جواب بديد
مي خواستم بدونم که آيا براي ارجاع به منابع حديثي که صحبت از کتاب و باب و شماره حديث و ... هست آيا روش ارجاع درست چگونه است. و آيا در قديم و جديد دو گونه روش داريم؟
منظور از قديم و جديد يعني چند دهه قبل با اين روزها که کارها جديدتر شدن آيا فرق مي کنه يا نه؟
اگه منبعي هم براي اين مسأله در نظر داريد لطفا معرفي کنيد تا بنده بيشتر استفاده کنم.

پاسخ

سلام. کتاب هايي که مي توان با غير جلد و صفحه آدرس داد، بهتر است، با آن آدرس داد؛ چون جلد و صفحه در چاپ ها و ويرايش هاي مختلف تفاوت پيدا مي کند؛‌ اما کتاب و باب و شماره حديث در کتاب هاي حديثي و يا صورت هاي ديگر در کتاب هاي ديگر هميشه ثابت است. موفق باشيد.
+ مجيد 
سلام استاد
خوب هستيد
من از شاگردان ورودي 84 شما بودم
اين 4 سال واقعا از رفتار و منش و متانت شما درسها گرفتم
از معدود افرادي بوديد که خيلي از بچها شيفتش شده بودن
بهترينا رو براتون ارزو ميکنم
فقط خواستم از تمام زحمات شما تشکر کنم و يه خدا قوت بهتون بگم
استاد برامون دعا کن

پاسخ

سلام عليکم. از لطف شما ممنونم. خداوند بر توفيقات شما هم بيافزايد
+ خانم فخار 


باعرض سلام و خداقوتي

گروه مدهامتان مطالب بسيار جالبي رو دارن ازتون بسيار تشکر ميکنم

من دوست دارم در گروه قران دانشجو عضو بشم اما هرچي تاييد رو ميزنم نميشه

امکانش هست راهنماييم کنيد

باتشکر

پاسخ

سلام. هرکسي نتوانست عضو شود، به من ايميل بزند تا عضوش کنم. موفق باشيد
عليکم السلام و ممنون از پاسخ
تئوريهاي مورد قبول شما يک وحدتي دارند ، بنام تئوري هستند ، سوره هاي قرآن هم بنام خدا نازل شده اند ، البته اگر سوره ي توبه را پيش نکشيد ! که کشاننده اش مثل ابلاغ کننده اش به مشرکين هم بي نام قلمداد نشود ! آنهم نام علي !
در ضمن خيلي مايليم که از يکي از تئوريهاي مورد قبولتان مطلع مي شديم ، البته نه مثل آنکه بر نام سلب ! متکيست ( سوره هاي قرآن وحدت موضوعي ) ندارند را عرض مي کنيم که بقول آقاي خميني رحمة الله عليه : وقوع و لا وقوع ندارد ، بازهم تشکر از زحمتي که براي پاسخ کشيده ايد .
پاسخ

سلام. يک نظريه ايجابي راجع به تناسب ميان آيات سوره ها اين است که قريب به تمام سوره هاي قرآن به طور دفعي و يکجا نازل شده اند و سوره هاي معدودي که به تدريج نازل شده اند، فقرات نزولشان پي در پي بوده و هيچ آيه و يا سوره اي ميان آنها فاصله نشده است. بر اين اساس، ميان آيات تمام سوره هاي قرآن تناسب و به عبارت ديگر پيوستگي هست؛ اما محور پيوستگي موضوع نيست؛ بلکه زمان واحد يا نزديک به هم است. به لحاظ موضوعي تعدد دارند؛ چون مقتضيات سوره ها معمولاً متعدد بودند. موفق باشيد.
سلام عليکم
ضمن قدرداني از پايان نامه و نقد شما يکي دو نکته به نظرمان آمد که گفتيم يادآور شويم ، نخست تئوري نقد شماست که معرفي نفرموده ايد شما نيز .
بعد رها سازي شما نيز .
حالا اين وسط جمع دو نکته ي نقد شما نيز بماند که حرف اصلي ماست که خداي نخواسته حرفي نزده باشيم و رهايتان کرده باشيم ما نيز .
پاسخ

سلام. مواردي از تئوري هاي مورد قبول خودم را بيان کردم. از جمله اين که سوره هاي قرآن وحدت موضوعي ندارند. آنچه آيات هر سوره را در کنار هم مي نهد، وحدت زماني مقتضيات متعددي است که سبب نزول سوره شده است.
کاربر گرامي، سلام
در تاريخ دوشنبه 1 مهر 92 نوشته ( تجلي اسماء و صفات و افعال ) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.