تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بي طرف 
با عرض سلام خدمت استاد عزيز و تشکر از بيانات ارزشمند شما و دوست خداناور/ خلاصه نظر بنده اين است که هر عقيده اي که عوام را در مسير اخلاق هدايت کنه به حکم عقل بايد ازش تبعيت کرد و اسلامي که دکتر نکونام ارائه مي دهد عين همين عقيده است. اما در مقام استدلال واقعا سخت است که مطالب ماورائي را اثبات کنيم چون قابليت تجربه ندارند و احتمالي هستن . بنابراين "إذا جاء الاحتمال، بَطَل الإستدلال". با سپاس فراوان
سلام استاد
ممنون استفاده کردم
+ ندانم گرا 
واقعا نگران ميشوم با مشاهده چنين عقلانيتي. اينکه عقلانيت ديگران را يعني احتمالات عقلي ديگران را تخيل مينامند...
پاسخ

اشکالي نداره. شما خودتونا ناراحت نکنين. ببين شما منظورتون از تعقل چيه و چه تفاوتي با تخيل داره؟ تخيل وجود بخشيدن به چيزي است که فقط در خيال وجود و حضور داره و هيچ دليل و شاهدي بر وجودش نيست؛ اما تعقل يعني پي بردن به وجود چيزي که در عالم خارج هست. حال شما بفرماييد، اين چيزي که شما مي فرماييد، چيست؟ وجود خارجي دارد و در خارج از ذهن وجودش را ثابت کرده اي يا اين که صرف خيال است و چيزي خارج از ذهن وجود ندارد؟
+ ندانم گرا 
اين تخيل نيست تعقل است. حجيت عقل بيشتر از تاريخي که بررسي بازمانده هاي آن که بهترينش قرآن است ره به جائي نميبرد
پاسخ

اين که ما يک پروژه آزمايشگاهي باشيم، صرف احتمال و تخيل است. چگونه وقتي چنين چيزي فقط در تخيل ماست و هيچ شاهدي ندارد، آن را تعقل مي ناميد؟ آيا مراد شما از تعقل تخيل است؟
+ ندانم گرا 
حتما بايد مراجعه کرده و ميزان اتقان اين مدارک را بررسي کنم.
ضمنا آن موجود مرموز و اهداف خاص آن مقوله اي متفاوت از آن چيزي است که ذهن شما به آن متبادر شد. اين موجود يا موجودات ميتوانند با اهداف و انگيزه هاي خاصي که خارج از درک ماست ما را آفريده باشند مثلا ما ممکن است چيزي شبيه يک پروژه آزمايشگاهي باشيم و يا چيزي که توان انديشيدن و احاطه به آن در وجود مان آفريده نشده است...
من نميتوانم اينتليجنت ديزاين را انکار کنم اما انگيزه و دليل اين طراحي هوشمندانه الزاما الله شما نخواهد بود زيرا صفاتي که براي او گفه شده است را نميابم.
پاسخ

عنايت داريد که ما از غيب بي خبريم و تنها راه کسب خبر از غيب از طريق اعتماد به قول قائل صادقي است که با غيب مرتبط است. شما چطور به تخيل اعتماد مي کنيد؛ اما به قول قائل صادق يعني پيامبر اعتماد نمي کنيد؟
+ سلام 
1. "تمام اسناد و مدارک پزشکي آن هم قابل مشاهده است": فقط ادعاست. لطفا رفرنس بدهيد.
2. تاملات من در باب علت وجودم غير از خداي شما به موجود يا موجودات مرموز ديگري که ممکن است اهداف خاصي در خلق بشر داشته باشد منتهي شده است. البته اين موجود (=يا موجودات) خود معلولي در طول علت العلل غائي ميتواند باشد.(در اين نگاه علت العلل الزاما آفريدگار ما(الله شما) نيست... چيزي شبيه ناستيسيزم)
پاسخ

1. مدارک در مسجد جمکران نگهداري مي شود. آقاي دکتر باهر در قم نيز مي تواند مورد مراجعه شما قرار بگيرد که مدارک را مشاهده کرده است. 2. هدفي که دين معرفي مي کند، مرموز نيست. همين کمالات اخلاقي شناخته شده بشر است. پيامبر فرمود: بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ من مبعوث شدم که فضائل اخلاقي را تکميل کنم. 3. بي ترديد بسا به ازاي هر شخص تلقي متفاوتي از خدا وجود داشته باشد. اين ايرادي ندارد. نيز بي ترديد راه ها به سوي خدا هم متفاوت است. اين هم اشکالي ندارد. الطرق الي الله علي عدد انفاس الخلائق؛ راه ها به سوي خدا به تعداد اشخاص است.
+ محسن خليلي نژاد 
با سلام خدانابور در قسمتي مي گويد براي اخلاق و فرهنگ عرف و عقل کافي است در حالي که بسياري مسائل که امروز در غرب به عنوان عرف پذيرفته شده بي فرهنگي محض است.
سلام خسته نباشيد ما هم پذيراي حضور شما هستم با حضورتان دلگرممان کنيد