سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حدیث

واگویه ماجرای گروه اینترنتی قرآن دانشجو

در اواسط آبان ماه سال 89 بود که به پیشنهاد دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و تفسیر به منظور هم افزایی علمی در زمینه رشته و اخذ موضوع پایان نامه یک گروه اینترنتی در سایت گوگل به نام گروه قرآن دانشجو راه اندازی شد. ( راه اندازی گروه علمی و پژوهشی «قرآن دانشجو» )

اینجانب به جهت این که نویسنده کتاب «روش تحقیق با تأکید بر علوم اسلامی» هستم و چندسالی است که تدریس درس روش تحقیق را بر عهده دارم، همواره مورد مراجعه دانشجویان در زمینه موضوعات مناسب برای اخذ پایان نامه بوده و هستم. اینجانب صدها موضوع به ایشان پیشنهاد کرده ام و آنها در وبلاگ مدهامتان موجود است. (350 موضوع قرآنی و حدیثی برای پایان نامه)

دسته ای از موضوعاتی که لازم است، دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه آنها پایان نامه بنویسند، شبهاتی است که مخالفان اسلام و تشیع منتشر کرده اند؛ لذا اینجانب در میان صدها ایمیل های متنوعی که مورد حاجت این دانشجویان بود، معدودی از ایمیل هایی را که حاوی شبهات از سایت ها و وبلاگ های مخالفان اسلام و تشیع بود، به منظور پاسخ دادن آنها در پایان نامه هایشان به همراه پاسخ های نمونه از سایت های پاسخگو به گروه ارسال کردم.

متأسفانه این معدود ایمیل ها حاوی تعابیر توهین آمیزی از سوی مخالفان اسلام و تشیع بود و اینجانب در مواردی به آنها دقت نکرده بودم و در مواردی که به آنها توجه کرده بودم، به جهت عدم امکان ویرایش به هنگام ارسال پیش تر از ارسال آن ایمیل ها پوزش خواسته بودم. جهت آن این بود که آن ایمیل ها را از طریق ریدر گوگل ارسال می کردم. ریدر گوگل در آن زمان هنوز فیلتر نشده بود.

به هر حال، این معدود ایمیل ها بدون ضمیمه پاسخ هایی که اینجانب برای گروه فرستادم، به برخی از مقامات مسئول انعکاس یافت و این موجب شد، حتی برخی را به این گمان بکشاند که اینجانب اساساً در صدد القای اندیشه های الحادی و توهین به مقدسات بودم.

من در همان ایام به مسئولان محترم دانشگاه اطلاع رسانی کردم و با ارایه مستندات نشان دادم که قصد اینجانب مقابله با این شبهات و پاسخگویی به آنها بوده است؛ چنان که اغلب اینها را خودم در وبلاگ عشق الهی پاسخ داده ام. ( انگیزه راه اندازی گروه قرآن دانشجو و ماجراهای آن در یک نامه +  روشنگری و عبرت آموزی درباره گروه قرآن دانشجو )

خود اعضای گروه قرآن دانشجو نیز در همان موقع شهادت دادند که ارسال آن شبهات، برای مقابله با آنها و پاسخگویی به آنها بوده است. من در آن زمان به منظور فروکش کردن تخریب ها به طور موقت از ارسال هر گونه ایمیلی به گروه خودداری کردم. منتها اعضا اصرار بر ادامه فعالیت در این گروه داشتند. (مروری به تقاضاهای اعضای گروه قرآن دانشجو پس از توقف فعالیت  + شهادت شماری از دانشجویان به حقانیت کار قرآن دانشجو +  شهادت صادق دیگری بر حقانیت کار قرآن دانشجو )

به هر حال، به توصیه ریاست محترم دانشگاه و البته قصد جدی خودم، از آن زمان یعنی حدود بیش از یکسال پیش، دیگر هیچ ایمیلی که حاوی شبهات مخالفان اسلام و تشیع باشد، به گروه ارسال نکردم. به این ترتیب، ماجرا فروکش کرد؛ اما باز در اواخر سال گذشته، همان موضوع ایمیل ها از سوی برخی مقامات مسئول مجدداً پی گیری شد و این در حالی بود که هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده بود. باز به ایشان اطلاع رسانی کردم. امیدوارم، این آخرین اطلاع رسانی باشد. 

به هر حال، من متأسفم که این ایمیل ها موجبات این حساسیت ها را برای ایشان فراهم کرده است. اما اندکی توجه به شهادت های اعضای گروه و سابقه اینجانب در پاسخگویی به شبهات و تقدیس مقدسات در وبلاگ عشق الهی باید نشان می داد که رویکرد اینجانب هرگز منفی نبوده است. اینجانب، طی سالیان متمادی در وبلاگ عشق الهی چنین شبهاتی را پاسخ داده و می دهم و متجاوز از 100 پست (مطلب وبلاگی) در وبلاگ مذکور در زمینه اثبات و ترویج باورهای اسلامی و شیعی و عشق ورزی به خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نوشته ام و این وبلاگ هر روز به طور میانگین حدود 200 دفعه باز می شود و مورد بهره برداری مراجعان در سراسر دنیا قرار می گیرد. نیز در وبلاگ مدهامتان بیش از 320 پست در زمینه علوم و معارف قرآن و حدیث منتشر کرده ام که همگی در دفاع از قرآن و معارف قرآنی و اسلامی است. این در حالی است که هیچیک از اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران به چنین فعالیت علمی و فرهنگی با این وسعت اهتمام نورزیده است. به نظر من چنین تلاشی سزاوار تقدیر است.

البته من توقع تقدیر ندارم. منتها من از دلسوزان دیانت و مذهب تقاضا دارم، اینجانب را به واسطه چند ایمیل معدود که آن را هم برای مقابله با القائات مخالفان اسلام و تشیع به اهل پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و استادان دانشگاه های سراسر کشور فرستادم و همه آنها که خود در فضای این گروه هستند، اتهام القای اندیشه های الحادی و توهین به مقدسات را از سوی اینجانب رد و حتی تقبیح می کنند، بیش از این مورد اتهام و تضییع حقوق قرار ندهند. (شهادات صادقانه 40 نفر از اعضای گروه قرآن دانشجو بر کذب بودن اتهامات )

من در زمینه ارسال آن چند ایمیل، یک بی احتیاطی، آن هم بدون هیچ غرض سوئی انجام داده و دیگر چنان ایمیل هایی را ارسال نکرده ام؛ به علاوه همواره در رفع سوء تفاهمات و پاسخگویی افزون تر به شبهات و اثبات و ترویج اندیشه های توحیدی و شیعی کوشیده ام و این رویکرد به یاری خداوند افزون تر هم خواهد شد. امیدوارم این تقاضا خاتمه بخش این ماجرای ناخواسته و غم انگیز باشد. از خدای بزرگ می خواهم، همه ما را به آنچه که مرضی خودش است، هدایت فرماید.