وبلاگ :
مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
يادداشت :
پاسخ به سئوالي درباره عرفي بودن زبان قرآن
نظرات :
1
خصوصي ،
3
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
امير
لطفا لينک مطلبتان در مورد برزخي بودن قصه آدم(ع) و شيطان را بفرماييد
در ضمن يکي حرفي زده بود که بهتر جواب بدهيد:
دليل لطف که مهمترين دليل عقلي بر لزوم نبوت و ارسال رسل است همه انسانها را مشمول اين لطف مي داند لذا انحصار اين لطف به زمان عصر نزول وحي وجهي ندارد بلکه بايد کتاب منزل کتابي در بردارنده تمام نيازمنديهاي انسان تا قيام قيامت باشد و قرآن چنين است و در حديث است که امام معصوم پرسيدند چرا قرآن هميشه تازه است و امام فرموده اند چون قرآن براي مردم يک زمان دون زمان ديگر نازل نشده بلکه براي همگان نازل شده است لذا در هر عصر و زماني تازه است
ظاهرا نظريه پرداز عزيز عنايتي به روايات اهل بيت عليهم السلام نداشته اند
پاسخ
سلام. در فاعليت فاعل و قدرت الهي نقصي نيست. نقص در قابليت قابل و ظرفيت قرآن است که در آن نمي تواند همه نيازهاي بشري پاسخ گفته شود؛ به همين رو، در کنار کتاب، عترت نهاده شده و بعد از عترت نيز روات حديث و فقهاء هستند که نيازهاي جديد را پاسخگو هستند. تازه بودن قرآن هم به اين است که همواره مورد مراجعه مسلمانان است و از آموزه هاي آن بهره برداري مي شود. قرآن بدون عترت براي دين کافي نيست. عترت و سنت مکمل قرآن به شمار مي رود.