ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3   4   5    >>    >
 
+ فاطمه مهتابي 

با سلام خدمت استاد گرامي

بنده دانشجوي ارشد علوم قران و حديث هستم کارشناسي را در جامعه الزهرا قم گذراندم معدل بنده 19.25هستش.در زبان عربي متوسط هستم.فرصت تحقيق دارم و شاغل نيستم.به موضوعات متن محور و مسيله محور و موضوع محور علاقمند هستم لطفا مرا راهنمايي بفرماييد

اصلا راهکار پيدا کردن موضوع براي پايان نامه چگونست؟

پاسخ

به نام خدا و با سلام. راهکار يافتن موضوع اين است که يا خودتان در يک موضوع اشراف علمي پيدا کنيد و کتاب ها و مقالاتي را در زمينه آن مطالعه کنيد يا از کساني که اشراف علمي به يک موضوع علمي دارند، کمک بگيريد. مثل استادان خودتان. در زمينه هاي تطبيقي يا تاريخي جاي کار بسيار است. تطبيقي مثل موضوعات تطبيقي قرآن و عهدين و تاريخي هر موضوعي را اگر در آثار به ترتيب تدوين مطالعه کنيد، دستاوردهاي جديدي به همراه دارد. موفق باشيد.
+ زهرا مقيمي 
با عرض سلام خدمت استاد محترم جناب آقاي دکتر نکونام
اينجانب دانشجوي ترم 5 روزانه دکتري دانشکاه تهران هستم و بسيار علاقمندم موضوع پايان نامه ام در بازه روش شناسي تفسير قرآن به قرآن باشد با توجه به موضوع شما در ارشد بنده از چه زاويه اي مي توانم به اين موضوع بپردازم تا نو بودن موضوع حفظ شود؟ باتشکر
پاسخ

سلام. عبارت «قرآن به قرآن» را در وبلاگ من سرچ کنيد، دو تا مطلب در اين زمينه نوشته ام. موفق باشيد.
+ شيرازي 

با سلام فرق فرضيه و پيش فرض چيست ؟در پروپوزال هر 2 قسمت وجود دارد .هم پيش فرض و هم فرضيه.

باتشکر

پاسخ

سلام. فرضيه براي سئوال علمي است و پيش فرض عبارت از مباني پذيرفته شده است.
+ علي 
ممنون از راهنمايي تون .ميشه در مورد منابع مطالعاتيش هم راهنمايي کنيد ؟
+ علي 
سلام . وقتتون بخير . طلبه ي سطح 2 هستم . دنبال موضوعي کاربري ، در زمينه ي مهدويت ميگردم. ميشه در اين رابطه راهنماييم کنيد .
پاسخ

سلام. يکي از سئوالاتي که همواره مطرح است و پاسخ مي طلبد، اين است که شما فرض کنيد، امام زمان باشيد و بخواهيد تمام ملت هاي جهان را قانع کنيد که همگي يک ملت بشوند و شما را رئيس جمهور خودشان کنند. اين در چه شرايطي اتفاق مي افتد و تا چند قرن ديگر پيش بيني مي کنيد که چنين چيزي واقع بشود و آيا امکان تحقق دارد؟
+ فاطمه افسوني 
باسلام ؛ لطفابفرماييد موضوع: بررسي عوامل پيوستگي و گسستگي و ساختار تدبري سوره مومنون براي پايان نامه خوب هست ؟ آيا منابع براي تحقيق موجود است يا نه ؟باتشکروالتماس دعا
پاسخ

سلام. من از موضوع شما تصور روشني ندارم. موفق باشيد.
+ علي 
با سلام شما چه موضوعاتي در زمينه مهدويت با رويکرد قراني براي سطح سه پيشنهاد مي کنيد
پاسخ

سلام. يکي از مهم ترين سئوالاتي که مطرح است، اين است که چطور و چه مدتي مي تواند يک نفر نظر تمام مردم جهان را به خود و برنامه هايش جلب کند؟ مردمي که از فرهنگ ها و زبان هاي مختلف هستند؟ آيا به حساب هاي سرانگشتي امکان دارد که امام زمان در قرن معاصر ظهور کند؟
+ حقدل 

سلام استاد خسته نباشيد مي خواستم چند کتاب يا نرم افزار مناسب به رشته علوم قرآني را به من معرفي کنيد که در نمايشگاه کتاب تهيه نمايم
پاسخ

سلام. من از نرم افزارهاي کتاب خانه اهل بيت و جامع التفاسير نور بيش تر استفاده مي کنم.
+ سعيد 
سلام استاد


من طلبه ارشدتفسيروعلوم قراني هستم.بامعدل18.12زبان عربي تاحدودي بلدم اماانگليسي متاسفانه نه.ميخواستم موضوع پايان نامه ام در رابطه بامسائل خانوادگي در قران باشه ياسبک زندگي يازن وشوهرياکودک وهرچي که در حيطه خانواده مطرح است.ميشه لطف کنيدراهنماييم کنيد که چه موضوعي را برگزينم؟متن محور باشه بهتره.ممنونم
پاسخ

سلام. متن محور بودن با موضوع روز مثل سبک زندگي قابل جمع نيست.
+ محبوبه قديانلو 
باسلام
دانشجوي رشته زبان وادبيات عرب هستم و مي خواهم موضوع پايان نامه ام در زمينه مطالعات زبان شناسي وشاخه هاي ان درايات قراني باشد.موضوع پيشنهادي ام بررسي ايات متشابه براساس کاربردشناسي (يکي از شاخه هاي زبان شناسي مي باشد)،است از شما درخواست دارم نظرات وراهنمايي هاي خود را در اين زمينه مبذول فرماييدو پايان نامه هاي موجود در اين زمينه را معرفي نماييد.
با سلام مي خواستم موضوع پايان نامه ام زيبايي شناسي قصص قرآن باشد.
سوالم اين بود که آيا اين موضوع قبلا کار شده است يا خير؟خواهشمندم راهنمايي ام کنيد چرا که به جايي دسترسي ندارم
ٌٌبا سپاس
فاطمه ايزدي-دانشجوي کارشناسي ارشد ادبيات کودک و نوجوان

پاسخ

سلام من در زمينه موضوع شما اطلاعي ندارم. موفق باشيد.
+ سليماني فر 
به نظر شما موضوع اعجاز جغرافيايي قرآن ،موضوع خوبي براي پايان نامه است؟از منابع برخوردار است ومي شود بر روي آن کار کرد؟
پاسخ

چنين اعجازي در قرآن نيست.
+ جوانمرد 

سلام استاد ،من دوست دارم بر روي يکي از اين دو موضوع زير کار کنم.به نظر شما کدام يک بهتر است؟منبع دارديانه؟

بايسته‌هاي خانواده متعالي در سبک زندگي اسلامي از منظر قرآن کريم
بررسي مصاديق خانواده متعالي در سبک زندگي اسلامي از منظر قرآن کريم


پاسخ

سلام. يافتن آيه مناسب اين موضوعي در قرآن خيلي مشکل است. موضوعاتي که در خود قرآن هست مثل حضرت موسي و حضرت عيسي و مانند آن قابل تحقيق و بررسي در قرآن هست؛ اما چنين موضوعي که در قرآن نيست، يافتن آيه مناسب با تکلف و ذوق و دشواري همراه است.
+ حقدل 
سلام استاد,براتون امکان داره چند واژه يا آيه قرآني که محل اختاف است رو بهم معرفي کنيد.ممنون
پاسخ

سلام. مي توانيد به کتب مشکل القرآن يا کتب شبهات القرآن مراجعه کنيد و نمونه هاي آن را بيابيد. موارد فراوان است. يک نمونه اش آيه ما ينسخ است.
+ حقدل 

سلام استاد من رشته کارشناسيم علوم قران وحديث بوده وبا معدل 64/16 وزبان انگليسي وعربي در حد متوسط .علاقه مندم که تحقيقم مساله محور باشد و در حوزه معناشناسي. چه موضوعي را به من پيشنهاد مي کنيد .براي انجام پايان نامه زياد به منابع دسترسي ندارم چون در شهرستانم وکتابخانه اي مجهز به کتب علوم انشاني در شهرم موجود نيست.
پاسخ

سلام. شما هر آيه يا واژه قرآني که محل اختلاف نظر باشد، مي توانيد براي تحقيق خود انتخاب کنيد. منتها اگر بخواهيد دستاورد جديدي داشته باشيد، لازم است از شيوه هاي جديدي هم بهره مند شويد. مطالعه کتاب اينجانب با عنوان درآمدي بر معناشناسي قرآن از انتشارات دانشکده اصول دين قم مي تواند بسيار مفيد باشد.
 <      1   2   3   4   5    >>    >