چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ عباس 

سلام.نظر شما درباره ي اين مطلب چيه.اينكه فهم ظاهر قران به كساني اختصاص دارد كه مورد خطاب بودن زيرا احتمال دارد كه بين خداوند ومخاطبين قراين حاليه يا مقاميه يا نهفتهاي وجود داشته باشد كه خداوندبراي فهماندن مقاصد خود به انها اعتماد كرده باشد وچون ديگران از ان قراين بي خبرن نميتوانند ظواهر قران را بفهمند از اين رو اطمينان به ظواهر قران ممكن نيست وبراي همگان حجت نخواهد بود
پاسخ

سلام. فهم قرآن هرگز خاص كساني نيست كه مورد خطاب بوده اند. قرآن را هركس به قرائن فهمش دست رسي پيدا كند، قابل فهم است. مهم ترين قرائن فهم قرآن هم سياق و‏ آيات متحد الموضوع است كه در خود قرآن موجود است. قرائني هم كه در متن قرآن نيست، مثل حوادث مربوط به آيات و يا معهودات عرب حجاز عصر پيامبر(ص) چنان نيست كه از بين رفته باشد؛ بنابراين هرگز قرآن چنان نيست كه براي مردمان اعصار ديگر قابل فهم و حجت نباشد.