• وبلاگ : مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
  • يادداشت : پيامبر(ص) و دغدغه جانشيني
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فيصل 

    خدمت استاد گرانقدر و ارجمند سلام عرض مي کنم . بنده اي چنين از موضوع فوق برداشت مي کنم که شايد منظور پيامبر(ص) از اين اقدام ، روشنگري مردم و گوشزد به خود ابوبکر که مبادا بر سر خلافت با علي (ع) ستيز کنيد ، چون ظاهر امر پيامبر (ص) در سري (راز ) که به حفصه گفته بود که پدرت و دوست او بر سر خلافت با علي (ع) ستيز خواهند کرد . که متاسفانه در برخي تفاسير اهل سنت اين امر را يم منقبت و پيشگوئي پيامبر (ص) بر خلافت ابوبکر و عمر دانسته اند
    پاسخ

    به نام خدا و با سلام. همين طور است، نظر پيامبر(ص) از اين فعاليت ها تمهيد جانشيني حضرت علي(ع) بوده است.
    + مرشد 

    سلام بر استاد گرامي

    در رابطه با مطلق بودن حقيقت و نسبي بودن ارزش دريافت هاي ما آيا جنابعالي مقاله اي داشته ايد. يا مرجع مشخصي را پيشنهاد مي کنيد.متشکرم

    پاسخ

    سلام مقاله خاصي ندارم
    + مرشد 

    سلام مجدد

    استاد آيا منظور جنابعالي از عنوان اين موضوع(ارجحيت جانشيني امام علي) صرفا ارجحيت ايشان از بابت شخصيت وقابليت هاي فردي نسبت به ساير خلفاست.يا موضوع اصل امامت را مد نطر داريد.

    پاسخ

    سلام. غير از قابليت هاي فردي، حساسيت خاص پيامبر(ص) نسبت به جانشيني و امامت و حكومت بعد از خودش نيز مورد نظر است.
    + مرشد 

    سلام به دكتر ارجمند

    منظورم حادثه تاريخي خلافت و جانشيني پيامبر است. به نظر شما اين حادثه خللي كلي در امر هدايت خداوند ايجاد كرد.

    پاسخ

    سلام. نمي توان انكار كرد كه الناس علي دين ملوكهم. فرق مي كند كه امام علي خليفه باشد تا عمر و ابابكر و عثمان.
    + مرشد 


    سلام.وقت بخير

    آقاي دکتر ، مي خواستم بدانم که فرق معامله چيست.ايا به نظر شما به علت اين حادثه تاريخي خللي در امر هدايت خداوند ايجاد شده است.؟ اگر جواب مثبت است ، ممنون مي شوم که حداقل کلياتي از موارد خلل ايجاد شده را بيان بفرماييد.

    پاسخ

    سلام. سئوال روشن نيست. كدام حادثه تاريخي؟
    + پاكدين 

    سلام استاد

    ثانيا متن به نظر بنده درست نيست و مسلمانان از سال اول هجرت به بعد به حج مرفتند و آيات مربوط به حج در سوره بقره مويد اين موضوع است.

    + قاين 
    حقيقت اين است که اين برتري ها حق است و از طريق تحليل هاي ظريف تاريخي قابل فهم و اثبات است؛ چنانکه در اين پست هست و نيازي نيست که بعضي با بافتن چيزهاي غير عالمانه جايگاه اين بزرگواران را مايه تمسخر قرار دهند؛ چرا که وقتي ما غاليانه عمل مي کنيم براي همه علامت سؤال مي شود که، چرا؟ آيا فقر فضيلتي وجود دارد که اينان چنين مي بافند؟
    اما وقتي عالمانه و بر اساس واقعيات ملموس بحث مي شود و بدون اغراق، حق هويدا مي شود؛ چنانکه همه مي پذيرند