بسم الله الرحمن الرحيم
مؤيد فرمايشات و تبيينات استاد، فرمايش خود قرآن در آيه(4) از سوره ي مبارکه ابراهيم است
وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
بر اساس ترجمه شاگرد علامه، علامه درباره ي اين آيه مي فرمايد: «مىتوان گفت، آيه شريفه، به منزله بيان و ايضاح آيه" كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ" بوده و به آن چنين معنى مىدهد كه: ما به تو كتاب داديم تا مردم را از ظلمتها به سوى نور بكشانى يعنى همين قدر برايشان بيان كنى كه خدا چه چيز نازل كرده و بس (تنها همين را برسانى كافى است) در اين صورت معناى اين آيه و آيهاى كه مىفرمايد:" وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ" يكى خواهد بود.»؛ چنان که ملاحظه مي شود اقتضا و شرط تبيين علامه قبول نظرات دکتر نکونام مي باشد، در چه صورت به تبيين پيامبر نيازي نيست که آنان به محض بيان مطلب کاملا فهم مطلب نيز بنمايند.
در صدر سوره نيز از قرآن و هدف نزول آن سخن گفته است و بعد از اين آيه نيز آيه اي آمده است که متذکر مي شود فرستاده شدن موسي را براي ياد آوري و تذکر ايام الله بوده. ايام الله در تفاسير ما اختلافي است و تفسير روشني از آن در دست نيست؛ لذا شايد بتوان گفت که اين ايام الله از آموزه ها و فرامين مخصوص به قوم موسي عليه السلام بوده که ما از آن با وجود چنين تأکيدي چيزي در دست نداريم و احتمالا در اين جا براي مثال آورده شده مانند جاهايي که از روز شنبه که مقدس بوده و بايد يهود رعايت مي کرده اند؛ اما چنين نکرده اند، در قرآن سخن گفته است. الله أعلم
هدف و مهم، تذکر آيه «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»، بود
مقام معظم رهبري امسال را سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند :)کل اسم هاي تو موبايلم رو به اسم تو تغيير دادمحالا هرروز بهم زنگ ميزنييکبار هم نه ، چند بار ، تازه تغيير صداهم ميديمن که ميدونم تو هم دلت تنگ منه . . .عيدتان مبارك سري هم به و بلاك من بزنيد