تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ امير 
آيات مياني سوره قيامت، نظير خاموش باش اين خطيب است.
متکلم در اين خاموش باش آيا خداوند است يا پيامبر؟قطعا گيامبر نميتواند باشد به قرينه ان علينا جمعه و قرآنه. پس پيامبر مخاطب اين کلمات است و شما ميفرماييد يعني پيامبر نعوذ بالله داشت از مثلا موضوع خطابه خارج ميشده ولذا خداوند بهش تذکر ميدهد. اصلا اينطور نبوده و آيه صريح و واضح است در اينکه پيامبر از قبل چيزي ميدانست و علاوه بر آن با معنايي که شما کرديد مرجع ضمير در لتعجل به و نيز جمعه و قرآنه معلوم نيست.

پاسخ

اولاً، مگر پيامبر(ص) مرتکب چه جرم و گناهي شده است که شما از تصور آن به خدا پناه مي بريد. آن حضرت دغدغه فراموشي آيات وحي شده را داشته و از اين جهت مي خواسته، آيات نازله را در حين وحي تکرار کند که مبادا فراموش شود. اين مضمون در آيات ديگر قرآن مورد تأکيد قرار گرفته است. ثانياً، به طور طبيعي پيامبر(ص) چيزي را مي دانسته است که در مقام تکرار آن بر آمده و آن همان آيات اول سوره قيامت بوده است. ثالثاً، طبق اين بيان که نظريه مشهوري هم هست و به من هم اختصاص ندارد، مرجع ضمير هاء در «لِتَعْجَلَ بِهِ»، «جَمْعَهُ وَ قُرْآنَهُ»، «قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ» و «بَيانَهُ» همان آيات سوره قيامت است که پيامبر(ص) در قرائت آن تعجيل کرده بود و منتظر نمانده بود تا پس از اتمام وحيش به قرائت آن بپردازد.