چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ عليزاده.فاطمه 
با سلام خدمت استاد ارجمند تشکر بابت مطلب خوبتان.نقد بجايي ارائه داديد من دوبار اين مطلب رو از اول تا آخر خوندم راستش از نوع نگاه و تحليل شما خوشم مياد و دنبال ميکنم.يه سوال از حضورتان داشتم بي ربط به اوضاع کنوني جهان اسلام نيست.
1_از ديدگاه اسلام شهيد به چه کسي گفته مي شود؟
2_شهدات در ادبيات قرآني داراي چه ويژگي هايي است؟
3_کدام يک از اين ويژگي ها را مي توان در کشتار مردم در غزه تطبيق داد؟
راستش تحقيق عميقي انجام نداده ام ولي آنچه که احساس ميکنم اين است که اين نوع شهادت جاهلانه به نظر ميرسد و اصرار براي حفظ هويت يک سرزمين و جان ها و خون ها دادن براي يک سرزمين قدس.که ضمانت تقدسش مردم مسلمان نيستند بلکه اعتباري است که خداوند به آن داده (آيات ابتدايي اول سوره اسراء) اين نوع شهادت ناصحيح به نظر ميرسد. البته شايد در زمان هاي گذشته مقاوت موثر بوده است ولي به نظر نوعي حماقت ميرسد که مسلمانان زيادي کشته شوند. شعار شهادت سر دهند.دوالبته اين صحبت به معني تاييد وحشي گري اسرائيل نيست.
مشتاق شنيدن نظر شما هستم
پاسخ

به نام خدا و با سلام. به اختصار عرض کنم: 1. شهيد به کسي اطلاق مي شود که در جنگ با دشمنان مسلمانان کشته شده باشد. 2. در قرآن شهيد به معناي گواه است و شهيد به معناي کشته شده در جنگ در قرآن با لفظ قتل به کار رفته است. 3. نزد خدا هر کاري که «خير» و «صالح» باشد، بي ارج گذاشته نمي شود ولو فاعل آن غير مسلمان باشد. موفق باشيد.