• وبلاگ : مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
  • يادداشت : من شيعه ام
  • نظرات : 2 خصوصي ، 6 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دانشجوي ارشد 

    سلام و عرض ادب دارم خدمت استاد و سرور عزيزم جناب استاد نکونام که افتخار دانش اموزي نزد شما را داشته ام و خدا را براين امر شاکرم که استادي چون شما داشته ام .

    بنده که در کلاسهاي شما شرکت کرده ام و آشنايي دارم اولا نسيبت به آنچه درباره شما بان داشته اند اظهار تاسف خود را ابراز مي دارم و خواستار اين هستم که دانشجويان محترم از نسبت دادن چنين اتهاماتي کاملا خود داري کنند.

    نکته اي را که قصد آن دارم تا درباره آن اظهار نظر کنم اين است که جناب استد نکونام از اتهامات چنيني کاملا پيراسته است و ايشان يکي از عاشقان اهل بيت عليهم السلام بوده است و هست اما آنچه که سبب چنين اتهامتي به ايشان شده است نظراتي است که جناب استاد در باره برخي از آيات و روايات بيان ميدارند که داراي پشتوانه تحقيقي بالايي است و ناشي از مباني است که ايشان درباره علوم قرآني دارند و مباني ايشان چنين نظراتي را بر مي تابد اما بنده با کساني که در کلاس ايشان شرکت مي کنند با برخي از اين عزيزان که تند روي خايي در حق اين استاد عزيز دارند برخورد داشته و اظهار نظرات اين دسته از عزيزان عموما برخواسته از عشق پاکي است که به اهل بيت عصمت و طهارت دارند اما بايد توجه داشته باشند که اين عشق و ارادت نبايد سبب چنين اتهامتي بدون دليل شود اولا از اين عزيزان خواستارم که با مطالعه و اآگاهي کافي در کلاس شرکت کنند و ثانيا بحث علمي که با زدن اتهام چيزي را حل نخواهد کرد در مباحث علمي آنچه که حاکم ات دليل و برهان است مادامي که دليل عقل پسند و آنچه که مورد تائيد آيات و روايات است وجود داشته باشد ، عخلاق انساني اجازه چنين اتهاماتي را نمي دهد و صرف اينکه شخصي مخالف اعتقاد ات ما نظري بيان داشت دليلي بر سني بودن او نيست و با يد از چنين اتهاماتي پرهيز شود .

    اميدوارم که استاد محترم هم رعايت برخي از ملاحضات را داشته باشند اولا نظراتشان را با ادله محکمي و متقني ارائه دهند و ثانيا در هر جا و براي هر کس نبايد چنين مطالبي را بيان داشت که خداي ناکرده موجب گمراهي عده اي نگردد چرا که هر چيز بايد براي اهل آن عرضه گردد .

    از خداوند متعال براي تمامي جويندگان حق و حقيقت پذيرش حق را خواستارم.

    پاسخ

    سلام عليكم. از لطف شما ممنونم. همان طور كه استحضار داريد، مطالب تحقيقي اينجانب تنها در كلاس هاي ارشد و دكتري مطرح مي شود و از دانشجويان خواسته مي شود، بر روي موضوعات مربوط تحقيق كنند و در كلاس كنفرانس دهند. چنين شيوه اي به وضوح به رشد علمي دانشجويان كمك فراواني مي كند. دوام توفيقات شما را از خداي بزرگ خواهانم.