mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مرشد 
سلام. سوالاتي در سايت هاي ديگر حول موضوع نظريه زبان معيار مطرح شده است که نمونه هايي از آن متناوبا حضورتان عنوان مي شود.
"هيچ دليل عقلي و نقل معتبري بر اين که مخاطبان قرآن همه مردم در هر عصر و مصر هستند، به چشم نمي خورد. "

دليل لطف که مهمترين دليل عقلي بر لزوم نبوت و ارسال رسل است همه انسانها را مشمول اين لطف مي داند لذا انحصار اين لطف به زمان عصر نزول وحي وجهي ندارد بلکه بايد کتاب منزل کتابي در بردارنده تمام نيازمنديهاي انسان تا قيام قيامت باشد و قرآن چنين است و در حديث است که امام معصوم پرسيدند چرا قرآن هميشه تازه است و امام فرموده اند چون قرآن براي مردم يک زمان دون زمان ديگر نازل نشده بلکه براي همگان نازل شده است لذا در هر عصر و زماني تازه است
ظاهرا نظريه پرداز عزيز عنايتي به روايات اهل بيت عليهم السلام نداشته اند


پاسخ

سلام. اولاً، عام بودن لطف مستلزم عام بودن مخاطبان قرآن نيست. همين كه قرآن به زبان عرب عصر نزول است و همين كه تنها موضوعات مبتلا به آنان در قرآن آمده است و همين كه تمام ضماير خطاب ناظر به آنان است و بسياري از قرائن ديگر مؤيد اين است كه مخاطبان قرآن عرب عصر نزول اند. اما در عين حال، همه مردم از تمام اعصار مي توانند از هدايت قرآن بهره برداري كنند. ثانياً، تازگي قرآن به اين است كه پيوسته مورد مراجعه قرار بگيرد و گرنه قرآن نيز مانند ساير كتاب ها كهنه و مندرس مي شود. ثالثاً، آيا انكار مي شود كه در قرآن از موضوعاتي سخن رفته است كه ديگر مطرح نيست؛ مثل احكام برده داري، نسيء،‏ ظهار و مانند آنها. رابعاً، در خود روايات اهل بيت آمده است كه قرآن خطاب به عرب نازل شده است.