چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ امير 
نميدانم کجاي نصف بودن ديه و ارث موجب وهن دين و به خطر افتادن کيان اسلام است؟ و نيز منکر شدن احکام مسلم قرآن (قابل توجه شما که حتي يک فقيه هم نميتوانيد پيدا کنيد که مخالف حکم تنصيف ديه زنان باشد چه از اهل سنت و چه از شيعه ) و حکم به ناکارآمدي و ظلم دانستن آن فرق دارد با تعطيلي موقت يک حکم شرعي به لحاظ حکم ثانويه.
اگر قرار باشد با خوشايند و عدم خوشايند مردم احکام عوض بشود ديگر ديني نميماند و به هر حال مسلمان بايد متعبد هم باشد والا حتما فردا بايد حج را هم تعطيل کنيم براي اينکه ميگويند چه معني دارد ميليونها نفر را از اقصي نقاط دنيا ميکشانيد مکه و اين همه سختي و مشقات و... لاقل بياييد در هر کشوري مثل کعبه بسازيد و... يعني چه سنگ بر ميداريد و رمي جمره ميکنيد و ...
من کمي در مورد مقاله تان در مورد حقوق زنان نوشتم ولي تا حالا منتشر نکرده ايد به هر حال مطالعه اين مطلب هم ميتواند مفيد واقع شود (سايت آيت الله مکارم)
http://makarem.ir/articles/?lid=0&mid=252863
پاسخ

به نام خدا و با سلام. من توضيحاتي را در كامنت بعدي داده ام. اميدوارم مفيد باشد. به باور من، اجراي احكام بايد با رعايت ظرفيت ها باشد و اگر زماني اجراي آنها مفسده داشت، هرگز حكم الهي اين نيست كه عليرغم مشاهده مفسده هاي روشن احكامي به اجراي آنها اصرار ورزيده شود.