درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ امير 
با سلام
اشتباه از طرف بنده بود منظور من ارث زنان بود که به اشتباه ديه ذکر شد خلاصه عرض من اين بود که در مورد حکم مسلم قراني ارث زنان هيچ فقيهي آن مطلبي را که شما در مقاله حقوق زنان نوشته ايد نفرموده است حتي مرحوم امام خميني با آن حريت فکري که داشته اند. پس بهتر است در اين مساله که در شان فقيه است اهلش وارد شوند بنده بعنوان کسي که 15 سال توفيق تحصيل علوم اسلامي در قم را دارم احساس ميکنم اگر در مورد اين مطالب که خارج از تخصص شما است با افراد خبره مشورت شود بهتر خواهد بود بله ارائه نظر و بررسي و نقد آن امري است پسنديده منتها بعضي از تعبيرات شما درست نيست
نظر آيت الله صانعي در جاي خود رد شده (علاوه بر اينکه مخالف اجماء علماء شيعه است که بياييم اين حکم را ظلم بدانيم و رد کنيم)
بقيه علما هم که فرموديد هيچ کدام نگفته اند که اين احکام ظلم اند و بايد تعطيل شوند بلکه پيشنهاد راه هايي براي جبران ما به التفاوت ديه را داده اند مثل بيمه و امثال آن.
با تشکر
پاسخ

به نام خدا و با سلام. اولاً، در مقام بحث علمي بايد به رد ادله پرداخت و نبايد گوينده را تخطئه کرد. اگر شما 15 سال مطالعه فرموديد، من نيز بيش از اين مطالعه کرده ام. نحن ابناء الدليل نميل حيث يميل. شما ايراد علمي مطرح فرماييد. ثانياً، به فرض اين که نظر من اشتباه باشد، هيچ کس حتي فقها از اشتباه مصون نيستند. ثالثاً، شما هيچ مشخص نکرديد که کجاي بحث من اشکال علمي دارد. اگر چنين باشد که هرکسي در بحث علمي بيايد و با ديگراني که هيچ ضرورتي براي آن نمي بيند، مشورت کند، بايد باب بحث علمي را بست. رابعاً، نهايت بحث ما اين است که صاحب نظران اختلاف نظر دارند: برخي بر نظر شما و برخي بر نظر من اند. به طور طبيعي، من نظر شما را رد مي کنم و شما نظر من را رد مي کنيد. بايد اين بحث هاي علمي ميان من و شما بشود تا نشاط و رشد علمي به وجود آيد.