• وبلاگ : مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
  • يادداشت : نزول قرآن در شب قدر
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + امير 
    با سلام و خسته نباشيد
    مقاله شما را ديدم عمده دليل و اشکال شما عدم تام و کامل بودن آيه اقرا باسم ربک الذي خلق است که البته چون 4 آيه بعد را اوصاف رب ميگيريد اين اشکال را مطرح ميکنيد به عبارت ديگر ميفرماييد 5 آيه نخست به اصطلاح مما يصح عليه السکوت نيست و مخاطب هنوز منتظر ادامه سخن است ولي با تفسير و توضيحي که قبلا ذکر شد اين مشکل حل ميشود يعني در اين آيات تکيه بر مساله ربوبيت پروردگار شده است و بعدش اثبات اين ربوبيت . مساله اي که مشرکان مخالف آن بوده و ربوبيت و تدبير را مختص بتها ميدانستند. و اين مطالبي است کامل و مستقل.
    با تشکر.
    پاسخ

    با سلام و عرض ارادت. نظر به اين که فعل اقرأ متعدي است و باء در باسم باء الصاق است، استنباط چنان معنايي که فرموديد، مشکل به نظر مي رسد. اگر باء زايده بود، شايد نظر شما وجهي پيدا مي کرد. به هر حال تشکر مي کنم.