وبلاگ :
مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
يادداشت :
نقد اعجاز علمي قرآن در زمينه محل پيدايش شير
نظرات :
0
خصوصي ،
18
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
امير
خيلي جالب است که آيات و کلمات قرآن را به نفع خود معنا ميکنيد اينها نظرات شماست يا کسان ديگري هم اينطور معني کرده اند؟آيا زوال شمس يعني حرک خورشيد و آيا مغرب خورشيد يعني حرکت خورشيد؟و مطلع الشمس يعني شروع حرکت ظاهري خورشيد ؟و ايا جعل الشمس دليلا يعني دلالت حرکت سايه بر حرکت ظاهري سايه؟(بفرض هم اينطور باشه بايد ميگفتيد حرکت خورشيد دلالت دارد جعل الشمس عليه دليلا) به هر حال خوب است اولا از تفسير به راي که شما بحق مخالفش هستيد پرهيز کرد و البته بنده هم نگفتم منکر حرکت ظاهري خورشيد هستم ولي شما هم نبايد در رد مطلبي نسبتي را به خداوند بدهيد که واقعيتي ندارد. بله حضرت ابراهيم اين جمله را فرموده .ولي نه اينکه اشتباه کرده باشد بلکه همانطور که گذشت از باب مجادله و افهام خصم است کما اينکه در جاي ديگر به بت پرستان فرمود اني سقيم
پاسخ
اگر شما غروب و طلوع و مغرب و مشرق و مطلع و دلوک شمس و مانند آنها را اشاره به حرکت ظاهري خورشيد نمي دانيد، اشاره به چه چيزي مي دانيد؟ آيا مطلع يا مشرق را به جايي نمي گويند که خورشيد از آنجا در مي آيد؟ آيا دلوک شمس چيزي جز همين حرکت ظاهري خورشيد را دلالت دارد؟ و آيا مغرب شمس جز همين جايي که خورشيد در آسمان ناپديد مي شود، معنا مي دهد؟ آيا طلوغ و غروب شمس ناظر به حرکت ظاهري خورشيد نيست؟