mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ امير 
با سلام و خسته نباشيد
با تاملي که در نوشته هاي شما حول اين موضوع داشتم فکر ميکنم شما هم موافق باشيد با اينکه : ما حق نداريم مطلبي خلاف آن چيزي که عرف زمان نزول آيات و روايات فهميده بفهميم و البه اين فرق ميکند با اينکه بگوييم امکان دارد خداوند متعال و معصومين (ع) مطالبي را بيش از مطالبي که عرف آن زمان فهميده از کلمات خود اراده کرده باشند. به عبارت ديگر آنچه که ممنوع است فهم چيزهاي غير منطقي غير معقولانه است اما اگر بعدا افرادي بيايند و مطالبي را بفهمند که عرف زمان نزول نه تنها آنرا انکار نميکند بلکه اگر حاضر بود تاييد ميکرد اين نوع فهم اشکالي ندارد و بلکه مطابق دستور قرآن و روايات در مورد تدبر و تعقل و تفکر در اطراف ريالرآن کريم است
(با توجه به محدويت کلنات در هر پيام بقيه مطالب را در پيام بعدي مينويسم)
پاسخ

با سلام و عرض ارادت. عرض من اين است که معناي عرفي آيات را بايد عرب عصر نزول بفهمند؛ اما لوازم منطقي آن و يا شناخت مصاديق جديد آيات و يا معرفت به حقايق غيبي آيات را کساني مي فهمند که از انديشه يا طهارت قلبي بالاتري برخوردار باشند و به طور طبيعي ائمه(ع) از سرآمدان ايشان هستند.