mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بانو 
سلام. چون دو کامنت اخيرم را با تاخير تاييد کرديد گمان کرده بوم که سانسور شده اند.
در تناظر با اولا و ثانيانتان:
اولا من فکر نمي کنم مسائل زنان عموما و مخصوصا مساله قواميت مردان به زنان از مسائل عادي و روزمره هستند که هرکسي قدرت شخيصشان را دارد و تخصصي در اين رابطه وجود ندارد. اين مساله را در کنار نفي حرج بر ضعيفان و... که کودکان و کم سوادان هم آن ها را مسلم مي دانند نمي توان گذاشت.
ثانيا؛ اولا: من قبول دارم که قرآن به مثابه ي خطابه بوده و اين تخصص ها در آن زمان وجود نداشه است. اما شما در اين پايان نامه ادعايي براي کاربرد آن گزاره ها در عصر حاضر را مطرح مي کنيد. عصري که کاربرد گزاره ها را متخصصان بررسي مي کنند نه يک کتاب و يک خطابه. ثانيا: البته که شما و امثال شما که متخصص اسلام هستيد، متخصص فهم گزاره هاي قرآني هستيد و صاحب تشخيص. اما تشخيص اين امر که کدام گزاره فراتاريخي است (به فرض وجود گزاره ي فراتاريخي)، دو مرحله را مي طلبد: 1- فهم مراد گزاره هاي قرآن 2- تشخيص اينکه آن گزاره امروز نيز کاربرد دارد يا خير.
متخصصان علوم قرآني نوعا فقط در زمينه ي اول علم دارند و زمينه ي دوم بستگي به موضوع گزاره به متخصصان مختلف مربوط است.
پاسخ

سلام چنان که عرض کردم، نظر به اين که قرآن يک متن تخصصي نيست، فهم گزاره هاي آن که آيا تاريخي است يا فراتاريخي، هيچ دشواري ندارد. اگر گزاره اي به تاريخ پيوسته باشد و براي شرايط حاضر قابليت اجرايي نداشته باشد، تاريخي است. مثل احکام برده داري.