• وبلاگ : مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
  • يادداشت : ماهيت تفسير به رأي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محسن 
    با تشکر منظور اولي رو فهميدم:
    آنچه هم دين خدا ناميده مي شود، همان تجربيات انبياء يا افراد عادي است که مورد امضاي خدا قرار گرفته است. يعني چي؟
    پس قرآن کلام خدا نيست؟ پس وجوه اعجازش مربوط به خود شخص است نه امري از جانب خدا؟ باز هم ممنون
    پاسخ

    پيامبران تجربيات قدسي نظير تجربه وحي داشته اند و از رهگذر وحي دريافت هايي داشته اند. اينها برخي از دين است. افراد عادي نيز تجربياتش و سنت هايشان مورد امضاي انبياء واقع شده است؛ نظير سنت هايي که عبد المطلب قرار داده و جزو اسلام در آمده است. قرآن کلام خداست. منتها در کلام الهي به همان چيزهايي که عقل بشر مي فهمد، راهنمايي شده است و از بشر خواسته نشده، کورکورانه و بر خلاف عقل به انجام کارهايي مبادرت ورزند. اعجاز قرآن هم مربوط به محتوايش نيست؛ چون محتواي قرآن همان عقليات و يا همان قصص انبياء گذشته است. اما نحوه دريافت قرآن معجزه است. پيامبر بدون تعلم از ديگران واجد قرآن شده است.