• وبلاگ : مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
  • يادداشت : شبهه بطلان خلاف علم در قرآن
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رقوي 
    با تشکر از بذل توجه شما استاد گرامي، اتفاقا اعتراض بنده هم به همين ادعاست که " خلاف علم در قرآن اگر از باب احتجاج باشد اشکالي ندارد" که به نظر من اگر باشد اشکال دارد. مسئله اين است که علم فقط دانش مبتني بر حقايق نيست و امروزه بسياري از علوم تجربي تنها مبتني بر واقعيات شهودي هستند و با وجود اينکه اشتباه بودن آنها در مقايسه با يافته هاي جديد اثبات شده است هنوز معتبر و مورد استفاده هستند.يعني آنچه بر اساس واقعيت هم باشد علم شمرده مي شود. ولي آنچه مبتني بر اعتقادات خرافي و بدون دليل و ريشه معتبر (نه وحياني، نه عقلي و نه تجربي) باشد ديگر علم نيست و باطل محض است. اين نوع باطل نميتواند در قرآن حتي از باب احتجاج مورد استناد قرار گرفته باشد. اگر موردي از اين قبيل هست لطفا معرفي نماييد.
    پاسخ

    1. شما در زمينه جدل منطقي ملاحظاتي داشته باشيد، عنايت خواهيد فرمود که مي توان از اباطيلي که نزد مخاطب مسلم است، استفاده کرد. 2. در پست اخير مواردي را که مربوطه سوره ملک است، يادآور شده ام.