وبلاگ :
مدهامّتان: علوم و معارف قرآن و حديث
يادداشت :
پاسخ نکونام به انتقادات حجت الاسلام بابايي
نظرات :
0
خصوصي ،
16
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
احمد رضا
با سلام خدمت استاد عزيز اينکه شما مي فرماييد در مرود زبان قرآن ...چند سوال رام به وجودآمد ؟ آيا حضرتعالي بطن دار بودن آيات را قبول نداريد ؟ و رواياتي که در اين باب هست را چکار کنيم ؟تأويل را چگونه معنا ميکنيد و رواياتي که آياتي را تأويل نمودنده اند چه مي شود؟
پاسخ
با سلام. اگر مراد از «بطن» معنايي مرتبط با «ظهر» باشد، قابل قبول است و آن نيز جز لوازم عقلي معناي «ظهر» نيست. روايات نيز مجمل اند و مشخص نمي کنند، باطن قرآن چه هستند و اگر در رواياتي معاني بي ربطي به آيات قرآن نسبت داده شده باشد، هرگز قابل قبول نيست؛ چون نبايد معاني بي ربط را به قرآن نسبت داد و ائمه(ع) نيز هرگز چنين نمي کردند. موفق باشيد.