با سلام
استاد گرامي از کجاي قرآن بر مي آيد که اين خود بشر است که احکام را تشريع مي کند؟ اين همه آيه با عبارت يسئلونک آغاز شده است و جواب را حتي از خود پيامبرص نفي کرده است. برخي از احکام اسلام مثل نماز ،روزه و حج امضايي هستند و در اديان قبل هم بوده است و هيچ ارتباطي به سنتهاي عرب معاصر پيامبرص ندارد. ايا در شريعت حضرت موسي ع حج نبوده است؟
به چه دليلي مراد از حکم در آيه 26سوره کهف حکومت هست؟ واژه مُلک به کار مي رفت بهتر نبود؟ و لايشرك فى حكمه أحداً به طور كلى شركت دادن ديگران را در حكم ويژه ربانى از هر دو نظر تكوينى و تشريعى سلب نموده است.
استاد پاسخ هايي که ائمه ع مي دادند مگر نه اين است که همه اش از قرآن هست ، همانطور که امام محمد باقر ع فرمودند که هر گاه به شما حديثي بگويم، از من منبع قرآني آن را سوال کنيد.
استاد در قرآن هر جا که واژه رکوع آمد يعني اشاره به نماز دازد؟